Bokrea

Det är bokrea nu, och jag har ingen plats för fler böcker. Min blivande man skulle döma mig till livstids halshuggning och vägra komma på bröllopet om jag köpte fler böcker.
"Men älskling kolla, den är jättebra, jag har läst den massa gånger, och nu är den nästan gratis" Säger jag med min sötaste vänaste lilla stämma, och visar den vackra, nya och mycket väldoftande boken för min käraste Rickardemanuel.
Vad får man för svar? "Isa, om du har läst den massa gånger så kan du den utantill, vad ska du då med den till? Vill du ha den får du göra dig av med någon av dina Wahlströmmare" Okäsnligheten kryper innaför skinnet och jag känner att slaget är förlorat. Han vill på fullaste allvar att jag ska göra mig av med min Tvilling böcker av Sivar Ahlrud från 1950 talet!!! Jag lägger tillbaka boken med en förtvivlad suck och bygger upp planer för hur vinden kan renoveras så jag kan ha mitt "lilla" bibliotek där istället, hur man på bästa sätt stöttar upp taket så att en 100 meter böcker inte får det att rasa, och hur man dessutom kan göra detta i smyg.

Detta är en fiktiv berättelse med en verklig bakgrund, just detta har inte hänt, eller iallafall inte senaste veckan. Men det är dock bara för att jag fortfarande är döende i Influensa.
Nästa gång jag ska vara sjuk, då ska jag ta något mildare, förlamning, cancer. Ja nästan vad som helst. Men aldrig ALDRIG igen att jag ska ha influensa.

Kommentarer
Postat av: micaela

tack! de blir nog superduper i slutändan :D

2009-02-27 @ 01:28:53
URL: http://msquinn.blogg.se/
Postat av: Hedin & Norden

ja det kan man saga :P du far val haka pa nasta ar :p

2009-03-01 @ 04:42:15
URL: http://somewere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0