Nu sätter de fart!

Nu börjar det hända grejer på riktigt, igår köpte vi tärnklänningarna och Madde tog med dom till sin mamma sömmerskan. Vi kom på att det ska dit lite tyll och lite pärlor, för att flascha till dom lite, flaschigt är min grej!
Så vi köper lite pärlor och hittar ett tyg dom jag inte har råd med så vi lämnar det. När jag väl är hemma hinner jag förklara lite för Herrn i huset under tiden han fokuserar på att sälja mcn vi har ståendes i garaget, så han använde kasnke inte öronen alltför aktivt. Då ringer Madde och berättar att mamma sömmerskan har HUR mycket pärlor och tyll som helst. (Eller ja, pärlor iallfall, men hur kul blir det att läsa om jag inte överdriver lite?) Hon hade iallafall, precis rätt färg på tyll så de räckte till att fixa klänningarna. Och Madde, en av mina drömfruar lovade att hon skulle hem till sig och provsy på pärlor för att se vad som blir finast, vitt, vitt och rosa, vitt ocg gult eller gult och rosa.
Spänningen är OLIDLIG! Som min gamla kompis så ska de låta dommaren Peter Harrysson skulle ha sagt.
Så idag ska jag dit och kolla igenom en postorderkatalog och beställa på mig mera saker.
Äntligen sätter det fart! Jag måste ju självklart också tillägga att utan Ida hade jag inte ens haft uppslag på musik än.
Mina vänner, ni är verkligen ena riktigta pärlor.
You are strong when I am weak, I love you so!

Kommentarer
Postat av: micaela

aa de va de jag mena, allt som stod i den där foldern man fick med :P

2009-04-25 @ 12:32:47
URL: http://msquinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0